همانطور که در مطالب قبلی عنوان شد، اهداف احداث شهربازی سرپوشیده متفاوت می باشد، اما همواره سودآوری و مدت زمان برگشت سرمایه درکنار رونق روزافزون مجتمع های تجاری از مهمترین سؤالات سرمایه گذاران در این حوزه می باشد.
تجارب دهکده بازی درزمینه احداث و راه اندازی مجموعه های تفریحی در اقصی نقاط کشور، حکاین از این امر دا د که علاوه بر استان و شهر و حتی منطقه احداث، عوامل بازاریابی حرفه ای دخالت صد درصدی در امر فروش موفق و قابل انتظار را دارد. البته فروش مورد نظر (از نظر دهکده بازی) با توجه به در نظرگرفتن تمام پارامترها محاسبه میگردد و به صورت تجربی بیان نخواهد شد, اما رسیدن به حداقل فروش مورد نظر حتما باید به صورت علمی و با توجه به شناخت کامل این کسب و کار صورت گرفته تا در حال و در آینده با بازدهی مناسب همراه باشد.
کما اینکه یک تیم بازاریابی بسیار قدرتمند اما نا آشنا به این کسب و کار، گاها حتی در امر جذب مشتریان جدید نا موفق عمل خواهد کرد. مثال بارز این تبلیغات غیر اصولی، تبلیغات در سایتهای تخفیفی و ویژه می باشد که با اعمال تخفیف های گاها تا ۷۰٪ نیز نتوانسته اند یک مجموعه را به سود دهی منطقی و مورد نظر برسانند و تنها دست آورد آنها، اصطحلاک بسیار بالای تجهیرات در دوره تخفیف و از دست دادن مشتریان قبلی به تصور بازگشت تخفیفات خواهد بود.
همچنین با توجه به گسترش فضای مجازی در کشور و افزایش روز افزون تبلیغات در این فضا، متاسفانه شاهد تبلیغات غیر کارشناسی در این سطح هستیم که نتایج نامطلوبی را به همراه جذب منفی مشتریان و حتی از دست دادن مشتریان قدیمی به همراه داشته است.اما مهمترین علل این اتغاقات ناشی از عدم شناخت کافی مشتریان و ذائقه این افراد است.
دهکده بازی با توجه به تجربه چندین ساله خود در این زمینه، آمادگی ارائه خدمات از مشاوره، نصب و راه اندازی و... به سرمایه گذاران عزیز را دارد. بالطبع ارائه خدمات متنوع به مشتریان یک شهربازی سرپوشیده یکی از راههای راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید میباشد.
این خدمات به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از خدمات مالی و خدمات کادری.
خدمات مالی عبارتند از خدماتی که به مشتری در قبال ورود به مجموعه جهت تهیه کارت بازی و خدمات ثانویه و متعاقب آن ارائه خواهد شد که خود به چند زیرشاخه تقسیم میگردد که از آنجمله میتوان به تخفیف های ورودی در ازای شارژ مبلغ تعیین شده، خدمات افزایش شارژ درصدی در ازای شارژ مبالغ بیشتر از حد مشخص شده، خدمات شارژ اضافی برای هر کارت ویژه همان کارت، خدمات شارژ ویژه با معرفی نامه، خدمات شارژ به ادارات و صنوف و... اشاره کرد.
همچنین خدمات کاذی عبارتست از همه خدماتی که پرسنل یک مجموعه تفریحی به مشتریانشان ارائه می نمایند تا رضایت کامل آنان از استفاده از خدمات حاصل گردد که البته در خصوص این موارد در صفحات قبلی دهکده بازی توضیحات کاملی ارائه گردیده است.اما یکی دیگر از مهمترین اقدامات در زمینه مارکتینگ و بازاریابی، استفاده از گروه مدارس و ارتباط با آموزش و پرورش منطقه، شهر و استان میباشد.
این تعامل با توجه به اینکه نیاز به پیش زمینه هایی منجمله اخذ استاندارد مجموعه تفریحی از مراجع ذی صلاح، تاییدیه آتش نشانی و...
(که یکی از تخصص های دهکده بازی می باشد) را دارد،
اما با توجه به اینکه گروه هدف یک مجموعه تفریحی اغلب کودکان و نوجوانان می باشند، بسیار قابل تامل و قابل اهمیت می باشد که این امر نه تنها باعث رونق کل مجموعه گردیده،
بلکه در آینده نیز باعث شناخته شدن بیشتر مجموعه در بین دانش آموزان و تبلیغات کلامی در بین آنان خواهد شد.