پس از انجام کارشناسیهای اولیه و شخصیت سازی مجموعه جهت بازار هدف مورد نظر، اکنون وقت آن رسیده که نقشه چیدمان و نوع دستگاهها و روح کلی شهر بازی ایجاد گردد.این امر با توجه به این نکته آغاز می گردد که بازار هدف مورد نظر کارفرمای مجموعه تفریحی کدام دسته از گروههای سنی و افراد بوده است. در این قسمت میزان مساحت مکان مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نوع و تعداد دستگاههای مورد نیاز با توجه به بودجه کلی و همچنین تعاریف ویژه استاندارد پیشنهاد می گردد.البته در بیشتر موارد (جهت تاسیس یک شهر بازی سرپوشیده وبرای مثال نه برای یک خانه بازی) توصیه بر این است که تمامی گروههای سنی مد نظر قرار گرفته تا مجموعه بازگشت اقتصادی مناسب تری را در پی داشته باشد. این مقوله از آن جهت مورد تایید می باشد که تمامی اقشار و تمامی سنین در مراجعه به مجموعه تفریحی، توانایی استفاده از آنها را داشته باشند و تنها برای اعضای خاصی از خانواده به مجموعه مراجعه ننمایند. برای مثال اگر مجموعه تنها برای کودکان و نوجوانان تدارک تجهیزات نماید، کودکانی که از مجموعه استفاده می نمایند پس از مدت زمانی، سن مورد نظر را پشت سر گذاشته و به دلیل عدم جذابیت، دیگر به مجموعه مراجعه نخواهند کرد. پس مجموعه به صورت پیوسته مشتریان خود را از دست داده و می باست همواره بازاریابی بالقوه ای را انجام دهد که این امر در شهر های کوچکتر باعث بروز مشکلاتی در آینده خواهد شد. اما در صورت وجود تجهیزات ویژه همه سنین، در مجموعه همواره میل به حضور و استفاده از دستگاههای رده بالاتر وجود خواهد داشت. همچنین در زمانی که کودکان مشغول بازی مخصوص خود (مثلا مجموعه مرکب ماجراجویان) هستند، سایر اعضای خانواده نیز می توانند به سمت تجهیزات مناسب خود رفته و از آن تجهیز استفاده نموده که این امر باعث افزایش درآمد و همچنین رضایتمندی فوق العاده همگان خواهد شد. پس از طراحی که در قبل مروری بر آن شد، نقشه چیدمان طراحی خواهد شد.
در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و توضیحات تکمیلی می توانید از بخش ارتباط باما، با ایران آرکدگیم در تماس باشید.