کارآمدی، اثر بخشی و بهره وری گوهر مجموعه است که می تواند پایداری و بقای مجموعه ها را تضمین کند و راهکاری برای کسب مزیت رقابتی باشد. بهره وری مواد، انرژی، تجهیزات و امکانات مادی دارای ظرفیت و توان مشخص است که به سهم خود بایستی برای افزایش بهره وری در مجموعه مورد توجه قرار گیرد؛ اما آنچه در مجموعه منجر به بهره وری واقعی، مداوم و مستمر می گردد و حد مشخصی ندارد، بهره وری سرمایه انسانی می باشد. مدیران موفق و کارآمد با اعمال مکانیزم هایی چون تربیت نیروی انسانی، احترام و ارزش نهادن به انسان، مهربانی و معاشرت با افراد در مجموعه، جلب رضایت کارکنان، فراهم کردن محیط سالم اخلاقی و رفتاری، تقویت روحیه و تشویق آنها، از بین بردن محیط ترس و جایگزین کردن محیط اعتماد موجب شکوفایی بهره وری در مجموعه می شوند.
یکی از مهمترین اهداف در هر مجموعه ارتقاء سطح بهره وری آن است و انسان در ایجاد بهره وری نقشی محوری دارد. بهره وری نیروی انسانی یعنی به حداکثر رساندن استفاده از منابع نیروی انسانی به طریق علمی به منظور کاهش هزینه ها و رضایت کارکنان، مدیران و مصرف کنندگان و نیز یعنی حداکثر استفاده مناسب از نیروی انسانی به منظور حرکت در جهت اهداف مجموعه با کمترین زمان و حداقل هزینه.آموزش پرسنل مجموعه های تفریحی به صورت تخصصی و به جهت افزایش بهره وری و رسیدن به حداکثر آن انجام می گیرد و از مدیریت آن شروع و تا پایین ترین جایگاه سازمانی در مجموعه را در بر می گیرد. مدیریت یک مجموعه تفریحی باید شناخت کاملی از این صنعت داشته و توانایی اتخاذ تصمیم های حساس در خصوص استراتژی های از پیش تعیین شده را داشته باشد. این فرد باید توانایی انتخاب و شناخت بهترین افراد جهت پست های مهم و حساس سرپرستی در مجموعه را داشته باشد. همچنین تنها با شناخت کامل این صنعت و تطابق آن با بازار موجود می توان قیمت گذاری مناسبی را اعمال نموده که بر اساس آن نیز رقم فروش نهایی بدست خواهد آمد و متناسب با آن تصمیم های بعدی در خصوص مارکتینگ مناسب اتخاذ می گردد. همچنین حسابدار یک مجموعه تفریحی باید توانایی، تسلط و سوابق کار با سیستم های اتوماسیون مجموعه های تفریحی را داشته باشد. یکی از مهم ترین قسمت های آموزش پرسنل یک شهر بازی، آموزش اوپراتور ها، نیرو های حراست و سرپرست های بخش ها می باشد. دلیل تاکید بر آموزش تخصصی این پرسنل نیز آن است که این پرسنل بیشترین برخورد را با مشتری ها داشته و در نهایت تصویر ذهنی مشتریان از نحوه پاسخگویی را این پرسنل در ذهن ها ترسیم خواهند کرد. از جمله آموزش های مشترک برای این گروه از پرسنل آموزش های بادی لنگویج به صورت کامل و همچنین آموزش ارتباط موثر با مشتری است. همچنین با توجه به اینکه این افراد در تمام قسمت های مجموعه باید حضور داشته باشند، آشنایی کامل با تجهیزات، نحوه استفاده از تجهیزات، نحوه آموزش جامع و سریع به مشتری ها، شناسایی خطرات انواع تجهیزات و آموزش های استاندارد و رعات آنها و ... را باید فرا گرفته و قادر به اجرایی کردن آنها باشند. این نکته نیز تاکید میگردد که اگرپرسنل نتواند آموزش ها را به درستی فرا گیرد به طور حتم نخواهد توانست ارتباط موثری را با مشتریان بر قرار نموده و این باعث نارضایتی مشتریان مجموعه و در نهایت پایین آمدن بهره وری خواهد شد. همچنین اوپراتور ها باید تمام جزئیات در مورد نحوه بازی دستگاهها را فراگرفته و آنها را به مشتریان انتقال دهند. چرا که در صورت تفهیم شکل بازی به مشتری، او با آگاهی کامل و شناخت از نوع بازی، از بازی لذت کامل برده و جدای از برد و باخت، بارضایت کامل به سمت سایر دستگاهها خواهد رفت.
در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و توضیحات تکمیلی می توانید از بخش ارتباط باما، با ایران آرکدگیم در تماس باشید.